Adéla Hloušková v našem rozhovoru představuje dva nově se rozvíjející projekty na trhu: portál volných pracovních pozic na adrese www.wanted-in.com a projekt outplacementu na adrese www.wait-in.com.
V České republice stále kontinuálně klesá míra nezaměstnanosti a zvyšuje se počet volných pracovních míst. Celkově bylo v srpnu na úřadech práce registrováno 388 tisíc uchazečů, přičemž příliv absolventů byl cca 1,3 tisíce.
V dnešní době situace na trhu práce opravdu spíše nenahrává outplacementu, ale právě naopak se společnosti snaží hledat nové uchazeče. I přesto ale dochází k restrukturalizacím ve firmách, přesunům částí výrobních závodů či k změnám struktury nadnárodních společností.
Vzhledem k tomu, že je český průmysl postavený zejména na exportu, je třeba zároveň vnímat ekonomickou a bezpečnostní situaci v Evropě a ve světě a brát zřetel i na burzovní propady evropských bank.
Myslíme si, že je dobré vědět, že projekt tohoto typu je na trhu práce k dispozici, může tak pomoci větší flexibilitě a rychlosti nalezení pracovního uplatnění.
Projekt je v prvotní fázi připraven pro společnosti, které řeší, nebo se chystají řešit propouštění zaměstnanců. Podle regionů a typu pozic pak budeme potenciální zaměstnavatele kontaktovat v prvních měsících přímo. Jak jsem již zmínila, jedná se o připravený nový projekt.
Společnosti mají umožněn přístup do databáze na základě členství, které mohou zvolit na dobu 3 měsíců, 6 měsíců, nebo jednoho roku. V rámci členství je možné jak zadávat profily končících zaměstnanců, tak oslovovat nové, či využít možnost „Pronájmu“. Členem projektu může být jakýkoliv přímý zaměstnavatel, který může poskytnout k profilům zaměstnanců relevantní referenci.
Hlavní motivací by jednoznačně měla být ochrana značky zaměstnavatele a společenská zodpovědnost. Nicméně každá společnost se může dostat do situace, kdy sama bude potřebovat v budoucnu opět nabírat pracovní síly, proto je zde ona myšlenka koncepce „Firmy firmám“.
V případě „Pronájmu“ zaměstnance probíhá komunikace skrze portál pouze mezi zaměstnavateli, kde si stanoví podmínky spolupráce. Aby k těmto případům nedocházelo, doporučujeme firmám připravit dopředu takové smluvní podmínky, které je ochrání. Zamezit odlákání zaměstnance, kromě právní úpravy, nemůže portál jako takový.
Projet WANTED-IN je pracovní portál, který se kromě klasické inzerce pracovních pozic zaměřuje i na přímý HR marketing, kdy vystavené pozice cíleně propaguje vybrané skupině potenciálních kandidátů. Díky vypsaným odměnám za doporučení mohou navíc reagovat i známí uchazečů o zaměstnání a zvýšit jejich reference. Opět se jedná o projekt, kde jednou z hlavních přidaných hodnot je právě reference.
K propagaci vystavených pracovních pozic dále využíváme sociální sítě Facebook, LinkedIn, Twitter a nově i reklamy Google. V průměru oslovíme jednou pozicí 15-30.000 uživatelů internetu (číslo je samozřejmě variabilní vzhledem k prostředkům použitým na propagaci – průměrná částka z rozpočtu na jednu pozici je 1 500 Kč), offline kampaně pak používáme pro pozice vhodné pro studenty nebo absolventy vysokých škol.
Rádi bychom, aby se naše portály ujaly jako alternativa na poli e-recruitmentu. Aby se jak firmy, tak lidé dozvěděli o těchto možnostech a bylo pro ně jednoduché tyto nástroje používat. Zároveň bychom si přáli, aby i firmy samy měly o nové projekty na trhu práce zájem a mohly je využívat.
V příštích měsících plánujeme také celorepublikovou kampaň projektu WANTED-IN a interně budeme pracovat na úpravách systémů tak, aby práce s nimi byla příjemná.
Další informace Vám rádi poskytneme prostřednictvím EduCity, prosíme kontaktujte p. Bartičku info@educity.cz nebo na tel. (+420) 731 169 890
Vytisknout rozhovor