Incentivní a studijní pobyty se stávají stále populárnějšími benefity pro zaměstnance, které nejen motivují a odměňují, ale také podporují jejich profesní růst. Daniel Nedvěd, General Manager společnosti ASIANA MICE, popisuje rozdíly mezi těmito dvěma typy programů a zdůrazňuje, že takové pobyty výrazně zvyšují loajalitu, efektivitu a spokojenost zaměstnanců, což pozitivně ovlivňuje výkon firem.
Incentivní pobyty jsou odměnou pro zaměstnance za jejich výkony, které zahrnují cestování a s ním spojené zážitky. A to takové, které by si účastník buď sám nekoupil, nebo ani nemohl zařídit. Studijní pobyty jsou zaměřeny na vzdělávání a rozvoj dovedností zaměstnanců prostřednictvím jazykových kurzů nebo odborných školení v zahraničí.
Incentivní pobyty mají za cíl motivovat a odměňovat, zatímco studijní pobyty jsou investicí do rozvoje dovedností a znalostí zaměstnanců.
Tyto pobyty zvyšují motivaci, efektivitu a loajalitu zaměstnanců, což se odráží v různých aspektech hodnocení firmy jako takové.
Firmy by měly zvážit cíle pobytu, rozpočet, preference zaměstnanců, destinaci, kvalitu poskytovaných služeb a možnosti vzdělávání nebo zážitků, které pobyt nabízí. Je klíčové definovat, pro koho pobyt určen a co je jeho cílem.
Mezi oblíbené destinace patří evropská města Barcelona, Madrid, Lisabon, oblast Toskanska nebo oblast Alp. Pro mnohé firmy však plánujeme nové destinace jako Madeira nebo Island a z těch exotických např. oblast Karibiku. Pro studijní pobyty jsou to Malta, Dubai, Edinburgh, nebo Frankfurt, záleží hlavně na kvalitě poskytovaných služeb a v případě jazykových kurzů i na oblasti. Populární aktivity pro oba typy zájezdů zahrnují kulturní zážitky, outdoorové aktivity, případně i odborné semináře.
V posledních letech roste zájem o personalizované a zážitkové pobyty, které kombinují vzdělávání s relaxací. Také se zvyšuje důraz na udržitelnost a ekologické cestování.
ASIANA MICE poskytuje komplexní služby od plánování a organizace až po realizaci pobytů. Zajišťujeme vše od výběru destinace a ubytování po programové aktivity a logistiku. Důležitým bodem pro plánování je diskuse s klientem o tématu, destinaci a zpětné vazbě, kterou na již uskutečněné akce dostal v minulosti. Zvyšuje se tak kvalita zážitku z akce, jak pro účastníky, tak i pro organizátory.
Rozhodně bych do výčtu zařadil incentivní pobyty na Sardinii nebo v Karibiku a jazykové pobyty v UK a Francii, které kombinují jazykové kurzy s kulturními zážitky.
Přístup k motivaci těchto skupin se liší v závislosti na jejich rolích ve firmě. Kvalitní obsah je takový, který vzájemně spojí všechny účastníky a přinese kýžený efekt, který byl stanoven při rozhodovacím procesu.
Jednoznačně logistika, rozpočet, velmi různé individuální preference zaměstnanců a managementu.
Člověk je tvor se silnou potřebou sociálních vazeb, proto budoucnost těchto akcí vidíme v kombinaci fyzických a virtuálních zážitků s tím, že právě faktor reality a společného sdílení je ten základní. Můžete organizovat cestu na Island, společně se hřát ve sněhu v bazénu s termálními prameny a večer mít online konferenci na téma nových produktů, ale obráceně to jednoduše nejde. Žádný online jazykový kurz nikdy nebude jako týdenní pobyt v destinaci, kde se jazykem mluví. Proto je tak důležité zažívat to, co se člověk učí. Stává se to pak nedílnou součástí jeho existence.
Daniel Nedvěd - General Manager Asiana MICEASIANA MICE je profesionální agentura zaměřená na organizaci incentivních zájezdů, konferencí, kongresů a firemních akcí. S dlouholetými zkušenostmi nabízí kompletní plánování a realizaci eventů, od výběru destinace až po detaily logistického zabezpečení. Společnost spolupracuje s ověřenými dodavateli, poskytuje konkurenčně výhodné nabídky a garantuje vysokou kvalitu služeb pro firemní klientelu po celém světě.
Další informace Vám rádi poskytneme prostřednictvím EduCity, prosíme kontaktujte p. Bartičku info@educity.cz nebo na tel. (+420) 731 169 890
Vytisknout rozhovor